THE LIFE CHANGING BREAD

Tytuł postu może wydawać się wam zbyt przesadzony. Szczerze mówiąc, kiedy znalazłam ten przepis na blogu “My new roots” , tez tak myślałam. Jednak zaraz po upieczeniu, wiedziłam że nazwa jest dokładnym odzwierciedleniem przepisu. Pachnący, chrupiący chlebek stał się dla mnie idealną bazą do zdrowych kanapek.

Moja wrsja jest delikatnie zmieniona. Użyłam, tego co akurat zalegało w szafce. Jeżeli chcecie się zagłębić i dowiedzieć dokładnie o zamiennikach, które możecie wykorzystać odsyłam do oryginalnego przepisu.

You may think that name of the post is a bit to strong. Frankly speaking I’d thought that, when I’d  found this recipe on “My new roots” blog. But a while after I baked it, I new The life changing bread – this is exactly it. Fragrant, crunchy bread became perfect base for healthy sandwiches.

My version is slightly changed. I used ingredients I had already in a food cupboard. If you want to find out what was the originally used and what replacements you can use please check it out in original recipe.

przepisy 006

Składniki:

  • 135 gram pestek dyni
  • 90 gram ziaren lnu
  • 65 gram orzechów najlepiej niełuskanych (ja użyłam mieszanki migdałów i orzechów laskowych)
  • 145 gram płatków owsianych
  • 2 łyżki nasion chia
  • 3 łyżki sproszkowanych nasion babki płesznik (psyllium husk powder)
  • 1 łyżeczka soli
  • 1 łyżka syropu klonowego
  • 3 łyżki roztopionego oleju kokosowego
  • 400 ml wody

Ingredients:

  • 135 grams pumpkin seeds
  • 90 grams flax seeds
  • 65 grams nuts (I used mix of almonds and hazelnuts)
  • 145 grams rolled oats
  • 2 tablespoons chia seeds
  • 3 tablespoons psyllium husk powder
  • 1 teaspoon salt
  • 1 tablespoon maple syrup
  • 3 tablespoons melted coconut oil
  • 400 ml water

Sposób przygotowania.

  1. Wszystkie suche składniki wymieszaj ze sobą.
  2. W osobnym naczyniu wymieszaj wszystkie płynne składniki i dodaj je do suchych.
  3. Wszystko dokładnie wymieszaj i przełóż do silikonowej foremki.
  4. Odstaw na minimum dwie godziny.
  5. Jeżeli po odgięciu silikonowej formy chleb będzie “zbity” i nie będzie się rozpływał możesz zacząć pieczenie.
  6. Piecz w temperaturze 175 stopni C przez 20 min.
  7. Następnie wyjmij z formy, odwróć do góry nogami i piecz bezpośrednio na kratce w piekarniku przez kolejne 30-40 min.
  8. Pozstaw do ostygnięcia.

Method:

  1. Combine all dry ingredients.
  2. In a separate dish stir all liquids up.
  3. Pour liquids to dry ingredients and mix well.
  4. Place bread mix in a silicone form.
  5. Set aside for at least two hours.
  6. Bread will be ready to bake when after pulling sides of the form dough stays together.
  7. Bake for 20 minutes in 175 C degrees.
  8. Then take of the form, turn upside down and place directly on the rack in the oven. Bake for another 30-40 minutes.
  9. Leave to cool.

Leave a comment